Neveld meg, ha az anyja nem tette!

Mai bejegyzésem a párkapcsolaton belüli gyermeknevelésről fog szólni! Ez egy labilis talaj, mivel nagyon sokan nem fognak egyet érteni vele. tapasztalatokat és gondolatokat írok, azt ahogyan én látom: mikor a párod a gyermeked!

images.jpg

A szabadelvű nevelés nem csak a gyermek nevelésben okoz problémákat a mai társadalomnak. Ma olvastam erről egy cikket, amiben pontokba szedték a hibákat. Természetesen nekem is eszembe jutott erről néhány dolog.Én már túl vagyok ezen a harcon! Elég sokáig tartott mire kitaláltam mit is szeretnék, és persze kellett hozzá sok külső hatás is mire rádöbbentem, gyakorlatilag anya voltam. Egy felnőtt ember volt az akkori társam de nem feltétlenül jó ez a kifejezés! Hagytam hogy dróton rángassa az érzelmeimet pedig én voltam az erőteljesebb. Az exemet az anyukája nagyon elkényeztette! Régi vágású családból származott ahol az asszony dolga az, hogy otthon robotoljon mindenben lesse a férje, és a gyerekei parancsát és tökéletes cselédje legyen a családjának! Na hát én meg nem erre születtem! Az akkori kapcsolatom elvárta volna tőlem, hogy én is olyan szellemben éljem az életem mint ahogyan azt ő már otthon megszokta, amire ugye én nem voltam hajlandó! Így elkezdtem nevelni őt. Megtanítottam mosogatni, takarítani, mosni, és mindenre amit úgy gondoltam kellhet ahhoz, hogy magát el tudja látni. Rengeteget vitáztunk mert az érdekeink nem egyeztek! Sorba szedem most énis, min mentem keresztül akkor, és hogyan neveltem más fiát!

Tanácsok ezek másoknak akik olyan rabigában szenvednek most amit én már levetettem! És nem csak nőknek, mert férfiak is áldozatok lehetnek!

- Mondj nemet: Valami oknál fogva félünk használni ezt a szót mert azt gondoljuk, hogy rossz. Pedig nem az. Időnként mikor csak hisztiből, dacból vagy próbából ugráltatnak minket, a nem szó igencsak hasznos lehet. Önállóságra taníthatja a dacoló félt. A cikkben olvastam, a bögre tesztet mi szerint a gyereknek öntesz egy bögre tejet piros bögrébe, mire ő kifakad mert a kékből akarja. Erre a szülő ugrik a kék bögréért! NA NEM! Ne hagyd, hogy csak azért legyen valami mert ő azt akarja. Állj a sarkadra és közöld, hogy teljesen rendben lesz minden akkor is ha ő a pirosból kap. Ugyanez a helyzet akkor is ha egy programra nem akar veled elmenni, vagy túlságosan erőszakosan akarja hogy vele tarts valahová.

- Mások véleménye: Teljes mértékben hidegen kéne hogy hagyjon mit gondolnak mások! Nem mersz elmenni vele sehová, mert félsz mit mondanak a viselkedése miatt? Lehet ez a viselkedés teljesen botrányos mert sokat iszik, vagy ha nő akkor jelenetet rendez, esetleg mindenkibe beleköt akivel csak szóba áll. Menj el nélküle vagy vele, de hagyd figyelmen kívül mit csinál, mivel csak dacból teszi amit tesz. Külső szemmel gyakran gondolhatják azt, hogy a ti kapcsolatotok az ideális mert olyan jól elvagytok. Ami igaz mert a problémákat te hazaviszed megbeszélni, és nem fogsz mások előtt cirkuszolni. Vagy láthatják azt is, hogy te folyton csak parancsokat és utasításokat adsz, és bírálhatnak érte. NE! törődj senkivel. Csináld csak azt amit szoktál, oszd ki, vagy hagyd figyelmen kívül, neveld úgy ahogyan legjobbnak látod, de neveld! Ne feledd neked kell vele élni nem másnak.

- Az egyszerűbb út: Mindig azt gondolod, ha engedsz neki hamarabb befejezi a dacolást! Ha szomjas vagy éhes betértek az első lehetőséghez akkor is ha arany áron mérnek mindent. Vagy ha otthon elsóhajtja magát hogy éhes te már ugrasz is és csinálsz neki egy szendvicset! Nem szabad!Lehetsz vele figyelmes és járhatsz a kedvében pl ágyba vitt kávé vagy hölgy esetén egy egy virág néha. De ne feledd ezek kedvességek! Nem szabad hogy elvárás legyen belőle. Aztán kifejezetten hölgyekre ... mondjuk azt a fajtát nem így hívnám ... jellemző, hogyha betértek valahová vagy van valami program elvárja, hogy jó nagyra nyissa a partnere a pénztárcáját! Uraim! Nem kell! Az a nő aki így nyit csak "két lábon járó ATM"- nek használ. Amikor pedig valaki direktben kiszolgáltatja magát veled -hozz ezt- csináld azt- gyere ide vagy oda- az csak kihasznál téged. Nem szabad mindent eldobva a kezedből rohanni. Tud várni, avagy meg tudja ő is csinálni. Ne hagyd magad. Barátnő vagy és nem bejárónő!

Még valami amit mint nő üzennék a férfi társadalomnak. Legyetek férfiak! Döntsetek gyakrabban és ne csak a vállatokat húzgáljátok, hogy nektek mindegy. Legyetek határozottak és legyetek a nő támasza, hagy érezze mellettetek tényleg nőnek magát. Máskülönben hamar le lesztek cserélve valakire, aki megadja mindazt a biztonságtudatot és önbizalmat, amitől egy nő ragyogó égkő lesz!