Állítsd meg az időt

Biztosan mindenkinek van egy elgondolása az óra állítással kapcsolatban. Én eddig sem pozitívumot, sem negatívumot nem tudtam mellette felsorakoztatni.Most sem, de vannak ismerőseim, akiknek érdekes tapasztalataik vannak.

Vegyük is elsőnek az anyukámat, aki 12 órában dolgozik, egy idősek otthonában. Azokon az éjszakákon mikor óra állítás van, észrevehető, a különbség plusz vagy mínusz egy óra. Ha többet dolgozol, ha kevesebbet a fizetésed akkor is ugyan annyi. Ez azért nem fair szerintem. És természetesen itt jön a magyar mentalitás, a főnök kedvence dolgozik kevesebbet, bárki más pedig többet. Ez annyira jellemző.

Következő a barátnőm, és kedvese, akik a vásárra jöttek. Előző este sokáig dolgoztak, keveset aludtak. Ezen nem segített az sem, hogy egy órát még el is csíptek tőlük. 

 Vagyok továbbá jómagam, engem annyiban érint, hogy négy helyett hatra megyek vezetni, de még így sem lesz sötét. Úgyhogy mondjuk én még nyertem is ezen. 

Egyszóval szerintem, senki nem tud meggyőző érvet mondani, hogy miért jó vagy rossz az átállítgatás. De azt gondolom, ha valakinek van egy ritmusa, és azt nem feltétlen az idő határozza meg akkor nem nagyon számottevő az az egy óra. Manapság, amúgy is mindent olyan kapkodva csinálunk, nem is baj ha oda figyelünk arra, hogy kicsit néha meg kellene állni.