Kávé mint életforma

Azt kell, hogy mondjam  a tapasztalataim szerint nem én vagyok az egyetlen ember, aki bármeddig elmegy, ha kávé van a szervezetében. Ez a fajta élvezeti cikk egyfajta kultúra, egy életforma, egy közösség formáló erő! Rengeteg fajta létezik belőle, hosszú presszó, tejes, habos, kapucsínó hmm, a gondolatuk is ínycsiklandó. Persze vannak olyan személyek is akik már a szagától is rosszul vannak. 

Kép: melano.hu

Jómagam nem is emlékszem mikor kezdtem hódolni a kávé szenvedélyének. De arra világosan emlékszem, hogy fél literes bögrébe egy pici kávé rengeteg cukor és még annál is több tej került, és ez volt a legfinomabb dolog a világon. Az egyik ismerős  szerint amúgyis a mi családunk teszi ki az ország kávéfogyasztásának tíz százalékát. Lehet is ebben valami. Aztán ugye nagyobb lettem elkerültem otthonról kollégiumba és jött a korán kelés meg a gyakorlatok és vele a kávé utáni vágy. Rengeteg cukorral ittam, így szinte nem is éreztem a kesernyés ízét. Meg persze tejjel, de az mindig egyre csökkent. Ünnepi napokon tejszínhabbal ittam, mert az olyan különleges dolognak számított akkoriban a kollégista lét miatt. Akkoriban még dohányoztam is mellé. Igazi családi hangulat tudott kerekedni a dohányzóban. 

Aztán beütött a fejembe a tudatosodás korszaka, és rájöttem, hogy a súlyom nem éppen az ideális határon van, hanem jóval afelett. Elkezdtem diétázni. Szinte mindent megváltoztattam az életemben. Másképp ettem teljesen, mint egy normális tinédzser. De a kávé maradt. Egyszerűen nem voltam hajlandó lemondani róla, persze a cigiről sem. Elhagytam a rengeteg cukrot és kezdett bennem kialakulni, hogy mi is az igazi jó a kávéban. Elkezdtem élvezni a kesernyés ízét, ahogyan még percek múlva is érződik. Nehéz volt, eleinte de aztán rákaptam a jóra. Egy cukorral ittam egy ideig, de aztán valahogy az is kikerült belőle, mert teljesen megváltoztatta az íz világot, ami már nem csak egy reggeli ébresztő volt, hanem szenvedély. 

Mára a cigaretta is hiányzik a táramból. De a kávé maradt! Hidegen, cukor nélkül egy kis tejporral, mert az krémesebbé teszi. Mindenről lemondtam, a tejről, a cukorról, a cigiről, de nem tudok lemondani a kávéról. Ez tényleg egy szenvedély, egy életforma. Mikor csak leülsz, megérzed az illatát, kavargatod, és egy jót társalogsz bárkivel, aki veled szemben van. Ez a kávé varázsa!