A cigi rossz, a hülyeség halálos

Valamikor a nem túl távoli múltban észrevétlenül eljutottunk oda, hogy a cigaretta nem jelenik meg a filmekben, mert az rossz dolog. Nem szabad a buszmegállóban, vagy a vasútállomáson, sem a különböző vendéglátóhelyeken dohányozni. Tiltja a törvény. Viszont ehhez még mindig hiányzik a kultúra.

Image result for cigaretta

Kép:http://www.debreceninap.hu/gazdasag/2017/01/04/igy-valtozik-januar-5-tol-a-cigaretta-ara/

Németországban tapasztaltam tavaly, amikor család látogatóban voltunk Szuperférjjel. Egy fiatal férfi oda ült mellénk és rágyújtott. Gyerekek is voltak a közelben, mert zuhogott az eső, és sokan húzódtunk be egy helyre. Ez engem nagyon meglepett. Mert nem ezt vártam volna ott, ahol elvileg a természet fontos, meg elvileg sokkal kulturáltabb emberek élnek ott.

Mostanában elgondolkodok a mindenféle kultúrákról. Például, a dohányzás kultúrájáról.

Én, mint azt valószínűleg leírtam ebben a cikkben, tíz évig dohányoztam. Van ennek is egy kultúrája. Otthon, reggel a kv mellé, leülve elszívni egy cigarettát. Nekem, ez jelenti a dohányzást. Ez az érzés hiányzik is egyébként, maga a szertartás.

Image result for cigaretta füst

Kép:https://www.hazipatika.com/eletmod/tudomanyos_erdekessegek/cikkek/koleszterin_ellen_cigifust/20120910111428

Nehezen tudom elképzelni, hogy az utcán sétálva, buszhoz rohanva, lehet dohányozni. nekem ez nagyon fura a mai napig. Aztán van, amitől egyenesen a falnak megyek, vezetés közben dohányzik. Mondja már meg nekem valaki, ha telefonálni veszélyes, akkor dohányozni? Szerintem az öngyilkosság! Tételezzük fel, hogy leesik a parázs, első lépésben megsüt, másodikban felgyújtja a ruhádat, vagy a kárpitot. Gratulálok, jár a keksz, meghaltál. Mert nem a vezetésre fogsz figyelni, hanem arra, hogy leég a hajad. Ami még ennél is rosszabb, ha a gyerek meg ott van hátul, nem elég, hogy szívja a füstödet, (gyereknevelésből jeles) még veszélynek is teszed ki a gyerekedet, nem is kicsinek.